vrijdag 6 januari 2017

Waar facebook ook goed voor is.

Heel lang heb ik alles wat met computers en dergelijke toen kwamen de kinderen die dingen op de computer 'moeten' doen voor school.
Dan volgt de bank die je min of meer dwingt om via internet te bankieren.

Maar goed, inmiddels ben ik er goed aan gewend al kan ik geen ingewikkelde dingen ermee doen.

Maar dingen opzoeken kan ik inmiddels wel. En ook op facebook gebruik ik nu vaak het zoekbalkje bovenin. En dat kwam vandaag heel goed van pas.

Ik had een frietje gehaald bij de plaatselijke friettent. Deze is enige jaren geleden overgenomen door een familie van Chinese afkomst. Niks mis mee, aardige mensen. Maar vandaag kwam ik er dus achter dat ze slecht Nederlands spreken.


Ik had een portemonnee gevonden met pasjes erin. Deze lag onder een tafeltje in het wachtgedeelte. Dus ik wil deze afgeven bij de eigenaar. Nou de man snapte totaal niet waar ik het over had. Op mijn uitleg dat degene van wie deze portemonnee was waarschijnlijk hier zou komen vragen of deze was afgegeven trok hij zijn schouders op en gaf mij de portemonnee terug. Ik snap het niet dat deze mensen die een zaak runnen zo slecht Nederlands spreken. Zou niet moeten kunnen.

 Maar goed ik wilde wel de pasjes terug geven aan degene van wie ze waren. Dus ik alle pasjes (rijbewijs, bankpas, ziekenfonds, pasjes van winkels) eruit gehaald en de naam ingetypt in de zoekbalk op facebook.
 Ja hoor, daar verscheen een mooie foto van de eigenaresse van de inhoud. En dan is het ook heel simpel om een berichtje te sturen. Zo gebeurde het dus dat een half uur later een blije partner de portemonnee kwam ophalen. En ik werd beloond met 2 repen overheerlijk Tony's Chocloney. Ik vond het al fijn dat ik het terug kon geven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten