maandag 2 januari 2017

Een nieuw jaar

Het is al weer 2017. 

Een terugblik op 2016? Uuuh nee liever niet. Dan zou het meer een opsomming worden van dingen die ik wilde en die niet gelukt zijn.

Dus focus ik me op vandaag en morgen en de dag daarna en daarna.

Heb ik wel goede voornemens? Ja zeker wel.

Voornemen 1
Ik start met een maken van een bullet journal. Hierin kan ik mijn doelen/voornemens in bijhouden met nog meer andere dingen. Maar ook mijn afspraken en menuplanning komt erin.
 
Voornemen 2
Omdat ik een slechte fruit eter ben geef ik mezelf 3 maanden de tijd om aan te wennen 1 stuk fruit per dag te eten. Zit dat er goed in dan ga ik door voor 2 stuks fruit op een dag.

Voornemen 3
Elke maand een uitstapje ergens naartoe. Kan in mijn eigen stad zijn of in de buurt maar ook verder weg indien er van die leuke treinkaartjes te koop zijn.

Voornemen 4
Ik blijf dichter bij mezelf met het maken van keuzes/afspraken/dingen doen etc.
Hier ben ik al wat langer mee bezig en ik merk dat mensen in mijn omgeving daar erg aan moeten wennen. Waardoor ik weer aan het wankelen word gebracht in mijn keuze. Dus ook voor mij een leerproces.

Voornemen 5
Ik wil mijn Engelse taal bijspijkeren in lezen en schrijven. Dit wil ik doen door iedere dag 15-20 minuten oefeningen te doen via een app.

Er zijn nog wel meer dingen die rondzwerven in mijn gedachtegangen maar dat vind ik moeilijk te ontcijferen nog in een goed en duidelijk voornemen. Dus daar denk ik af en toe als het voorbij komt rustig over na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten