zaterdag 10 september 2016

Wandelen

Afgelopen vakantie ben ik 2 keer weggeweest. 

De eerste keer voor een paar dagen van huis geruild met een vriendin van mij. Heerlijk was dat. Mijn vriendin woont aan de rand van de Veluwe. Je hoeft bij haar de straat maar uit te lopen en je kan uren lopen door bos en hei.

Nu kan ik geen uren lopen, maar een dag wandelen met regelmatig een pauze is ook leuk.
En ik moet zeggen dat de Veluwe erg mooi is. Ik had mooi weer en het was niet erg druk. Dus kon ik genieten van de rust en de natuur.

De eerste wandeling was een wandeling van de NS. Van Dieren naar Rheden. Je wandelt dan via de Carolina Hoeve, koningslaan
(een hele lange laan met grote beukenbomen. Welke de glooiing van het landschap volgt. Ik dacht dat er geen einde aan kwam.)
via de Posbank en over de heide naar Rheden.)

Alles bij mekaar heb ik de eerste dag 18 km gelopen. Maar dat kwam omdat ik een keer een afslag gemist heb en dus omgelopen ben.

De dag erna een rustdag gehad en alleen maar naar de Carolina Hoeve gelopen ben om daar een lekkere pannenkoek te eten. Na het eten weer op mijn gemakje terug gelopen.

De derde dag even in Arnhem winkels wezen kijken en bij een thee speciaalzaak thee gekocht.

De tweede wandeling was naar het Amsterdamse Bos. Nou een echte aanrader voor mensen met een een hond en kleine kinderen. Niet een combinatie van hond en kind, want daar waar de speeltuintjes, zwembad en recreatie is daar mag de hond niet komen.

Boeddha heeft zich uitstekend vermaakt in het Amsterdamse Bos. Met het openbaar vervoer goed te bereiken. Boeddha heeft de hele dag losgelopen en gespeeld met andere honden. Ook het water was zeer aantrekkelijk.
Ik had een mooie rondwandeling uitgeprint om te wandelen in het Amsterdamse bos van 10 km. Maar dan zou ik voornamelijk over het fietspad gelopen zijn. Dus week in daar nog al snel vanaf en heb ik die dag een kleine 20 km gelopen.

Ook hier met veel kleine pauzes tussendoor en een lekkere tosti met geitenkaas voor de geitenboerderij.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten