dinsdag 27 september 2016

gloeilamp

Vandaag in de keuken bezig geweest. Heerlijk de hele plank leeggehaald en meer dan de helft aan kookboeken weggedaan. Wat een opruiming is dat.

Toen zei mijn thuiszorgmedewerker dat mijn bolletje aan het plafond wel erg vies was. Nou dat stelde ik steeds uit en met een reden. Ik was namelijk bang dat het bolletje van het plafond zou komen omdat deze ruim 10 jaar geleden was opgehangen met het idee dat deze er maar tijdelijk zou hangen omdat ik het een spuuglelijk ding vond.

Oke, dan maar een keer goed soppen dat ding. Weer een mooi, wit bolletje tegen een wit plafond. Maar deze avond deed ik de lamp aan ...... geen licht. Het peertje wat erin zat kon er dus niet tegen dat het lichtelijk bewogen was met het losdraaien van het bolletje.

Grr ..... nu kon ik de trap weer uit de schuur pakken, boven de doos van mijn klerenkast pakken om het peertje te vervangen.
Ik heb er wel gelijk een peertje van alleen glas in gedaan zodat ik 's avonds meer licht heb als ik bezig ben. Geen overbodige luxe.

En voordat iemand begint over het feit dat de gloeilamp stroom vreet ..... ja dat klopt. Maar ik heb nog steeds geen goedkoop alternatief gevonden dat net zo snel en goed licht geeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten