zaterdag 17 september 2016

Buren

Ik heb niet veel contact met mijn buren. Maar de keren dat ik hulp vraag aan ze zijn ze altijd bereidt om deze te geven. Dus ik kan met recht zeggen dat ik, aan een kant, een goede buur heb wonen.


Afgelopen week heb ik een grote conifeer uit mijn tuin gehaald. Dat wil zeggen. Ik heb alle takken van de stam gezaagd en alle wortels van de kluit rondom losgemaakt. Wat een rot werk is dat zeg. Mijn vader was er, voor zo ver hij kon, om te helpen.
Het zand was nog droog dus was het makkelijk wegzagen rondom de wortels. Maar de conifeer wilde niet loskomen. Bleek er nog één aftakking van een wortel onder een andere te zitten. Toen deze eenmaal los was met behulp van de buurman de conifeer omgetrokken en de laatste wortels met een hakbijl losgemaakt.

De buurman bood zelf de groene kliko aan om te vullen. En bood ook nog een grote heggenschaar aan, nadat hij mij met een kleintje bezig had gezien. Kwam de buurman ook nog met een zaagmachine aanzetten om de dikke takken door te zagen. Nou alles was weg op de kluit met een deel van de stam na.

Maar deze avond ging de bel. Mijn buurman weer. Maandag kwam er iemand met een aanhanger en die neemt dan ook de kluit met stam mee. En daar ben ik erg blij, want anders had ik dat ding klein moeten maken zodat het in de kliko kon, want ik heb geen auto om naar de stort te rijden.

Fijn om dit soort buren te hebben.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten