donderdag 7 april 2016

muizenvangers

Toen ik nog cavia's en een konijn buiten had zitten had ik regelmatig last van muizen. Hiervoor had ik muizenvriendelijke muizenvallen staan waardoor ik de muizen in het bos weer kon uitzetten.

Maar ik heb ook 2 katten welke regelmatig een muis mee naar binnen namen en dan waren er verschillende opties van wat er met de muis gebeurde
  1.  kat Miep vangt een muis en neemt deze mee naar boven om er vervolgens echt een kat-en-muis spelletje mee te spelen. Vangen en weer loslaten etc.
  2. . kat Duveltje vangt een muis en eet deze direct op
  3.  kat Duveltje vangt een muis en verstopt deze met het idee om later op te eten
  4.  kat Miep vangt een muis en speelt er boven mee totdat kat Duveltje voorbij komt en de muis afpakt en opeet 

Inmiddels heb ik geen cavia's of konijn meer en is het muizenaantal flink afgenomen. Ik kan niet zeggen dat er geen muizen meer zitten want buren in ons rijtje hebben vogels buiten zitten of gooien het voor hun teveel aan brood op het dak van het schuurtje. Het teveel aan brood wordt door de kauwen, kraaien, duiven verspreidt door de overige tuinen en gangetje achter de schuurtjes. Waardoor het makkelijk eten is voor de kleine knaagdiertjes.

Maar er is ook een optie 5 !!!!!

Mijn hond Boeddha heeft vandaag zijn eerste muis gevangen. Weliswaar tijdens een wandeling, maar het was een reuze feest voor Boeddha.

Al bij veel wandelingen duikt Boeddha met zijn neus in elk muizenhol wat ze tegenkomt. En soms wordt er een poging gedaan tot uitgraven. Vanmiddag was ze weer flink bezig en stond ze erg enthousiast met haar neus in het gras.
Ik wilde naar huis, dus ik ging haar halen. Maar toen vloog er dus ineens een grote huismuis door de lucht om er vervolgens mee aan de haal te gaan.

Op het veld werd er flink verder gespeeld en over de dode muis heen gerold. Ieder toenadering door mens of andere hond resulteerde in een door de lucht vliegende muis of ze ging er mee vandoor.

Het duurde even, maar uiteindelijk heeft ze de muis toch opgepeuzeld (bah) en liet ze zich aanlijnen. Hond blij met de geleverde prestatie en baasje? Tja ik weet niet wat ik er van moet vinden. Trots omdat Boeddha iets gevangen heeft en snel gedood, maar ook het feit dat er meer jachthond in mijn hond zit dan me lief. Hoe vaak zal ze nu in muizen hollen duiken? Komt ze straks nog wel als ik roep?

Maar goed ik heb dus nu 3 muizenvangers in huis. Ik hoef niet bang te zijn dat ik binnenshuis last krijg van muizen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten