dinsdag 26 april 2016

Mijn nieuwe bank is er ....... of toch niet?

voor de helft.

Ik keek er zo naar uit. Naar mijn nieuwe bank.  

Helaas is het niet gegaan zoals gehoopt en zit ik nu met maar één deel van mijn nieuwe bank. Het andere deel staat tijdelijk bij mijn ouders in huis. (gelukkig waren ze thuis toen ik belde)

Wat ging er niet goed?
Nou in eerste instantie was er niks aan de hand. Deel één kwam via de voordeur, maar kon de draai niet maken in de gang. Gelukkig heb ik ook nog een achterdeur.
Dus werd deel één via het gangetje en de poort achterom via de keuken zo in de woonkamer neergezet.

Maar toen deel twee. Dat bleek een heel ander verhaal. Wat er ook geprobeerd werd
  • rechtop
  • schuin
  • rek weg uit de keuken
  • lamp er vanaf in de keuken
Het lukte maar niet om de bank binnen te krijgen, 20 cm te lang was de conclusie van de mannen.

De bank zou via het raam naar binnen moeten. Maar ja, waar haal je een glazenzetter vandaan die dit direct wil doen? Nergens!!

Dus ik mijn ouders bellen of deel twee van mijn bank tijdelijk bij hun binnen kon staan. Met dat slechte weer in het vooruitzicht was buiten neerzetten ook geen optie. En in de schuur neerzetten ook niet, al was dat wel mogelijk geweest. Mits ze komende donderdag het dak van mijn schuurtje niet zouden komen vervangen.

Dus ik zal nog een weekje geduld moeten oefenen. Want dan komt een glaszetter de ruit van de woonkamer eruit halen, de bank naar binnen getild en de ruit wordt dan gelijk weer terug gezet. Een extra prijskaartje waar ik niet op gerekend heb. Hierdoor is mijn noodpotje dan ook direct leeg.

Ik ben deze middag ruim 3 uur bezig geweest met de vloeren schoon maken, rek schoon maken, rek terug plaatsen en spullen er weer in zetten. Banken en stoelen zo schuiven dat er nog loopruimte over is. Een glazenzetter regelen op korte termijn.
O ja, tussendoor nog een telefoontje van mijn advocaat gehad in verband met de afhandeling van een ongeluk wat ik in december 2015 heb gehad en de thuiszorg die even liet weten wanneer de klusjesdienst tijd had om het rolgordijn kon ophangen wat ze er vanaf gestoten had toen ze bezig was op slaapkamer van oudste.

Ik was blij dat ik tussen de buien door de hond kon uitlaten. En dat mijn avond eten makkelijk was. Alleen opwarmen van gisteren. Dat heb je als je chili con carne hebt gemaakt.

Een dag vol ups en downs maar ik ben er goed doorheen gekomen. Want aan alles wat er gebeurt is kan ik nu eenmaal niets veranderen. Dus waarom lang druk over maken?

1 opmerking:

  1. Wat een gedoe nog om een bank je huis in te krijgen! Maar fijn dat het wel kan worden opgelost!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen