donderdag 21 april 2016

Bank

Ja, mijn nieuwe bank is er, bijna!!

Vandaag kreeg ik eindelijk een telefoontje van de winkel waar ik mijn bank heb besteld. Het heeft wel heel lang geduurd. Gelukkig minder lang dan ze me vorige week aan de telefoon vertelden, namelijk dat het tot week 25 kon duren.

Morgenvroeg de koeriersdienst bellen voor het ophalen en thuisbezorgen en neerzetten van de bank. Dus dat wordt dan vrijdagmiddag of zaterdag overdag.

Ik voel me blij. Kriebels in mijn buik want voor het eerst in 28 een nieuwe bank. Geen tweedehandse bank meer. Niet dat er iets mis is met een tweedehandse bank, want ik ben er altijd erg blij mee geweest als ik de bank van een familielid of vriendin kreeg omdat deze zelf een nieuwe bank had gekocht. Maar het was nooit echt mijn eigen smaak. 
In de loop der jaren had ik een zwarte, donker groene met ruitje en grote knopen, een donker rode met bloemetjes, een beige met een blauwe ruit, een donker rode en als laatste een donker bruine.

De nieuwe hoekbank is donkergrijs met lekker veel kussens om in weg te kruipen.

Alleen zit ik dus zo meteen met een dubbel bankstel. Want ik durfde mijn bank nog niet de deur uit te doen ook al was de nieuwe besteld en klopt de levertijd uiteindelijk redelijk. Ik heb mijn lesje wel geleerd toen ik de donker rode bank kreeg van mijn vriendin toen ik verhuisde van de flat naar het huidige huis. Mijn vriendin had haar bank besteld en zou 2 later geleverd worden. Zij zou het die twee weken wel redden zonder bank. Die twee weken werden uiteindelijk ruim drie maanden op doorgezakte leenbanken en tuinmeubelen. Oh, wat heb ik me ongemakkelijk gevoeld in die tijd en wat was ik blij voor haar toen eindelijk haar bank er was. Ik voelde me toen erg opgelucht.

Dus zodra mijn nieuwe bank staat bel ik de kringloop of ze de mijne nog willen hebben anders zet ik hem op de "plaatselijke gratis op te halen facebook site".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten