zaterdag 12 maart 2016

Grijs

Tja, wat zal ik er van zeggen?

Eigenlijk weet ik niet of ik er nu echt blij van word nu ik steeds meer grijze haren krijg. Tot een dik half jaar terug was het nog te doen om de meeste grijze haren er met een pincet uit te halen. Maar nu zou dat inhouden dat ik dan toch aardig kaal zou worden.

Nu wist ik al dat ik redelijk vroeg grijs zou worden. Mijn vader was al grijs voor zijn 27e. Mijn moeder vanaf dat ze een jaar of 50 werd. Precies weet ik het niet, maar ik weet wel dat mijn moeder heel lang haar haren heeft laten verven door de kapper.

Mijn beide oma's waren ook grijs. De moeder van mijn vader had zelfs bijna geen haar meer en droeg een pruik. Dit weet ik nog goed omdat als de moeder van mijn vader kwam logeren er altijd een piepschuimen kop op de logeer kwam te staan waar mijn oma dan haar pruik op legde als ze ging slapen.
De moeder van mijn moeder was ook jong grijs.

Mijn 3 broers worden nog niet grijs. Ook al zijn ze 3 en 5 jaar ouder dan mij. Wel hebben mijn broers last van een terugtrekkende haargrens.

Maar goed, ik krijg teveel grijze haren naar mijn zin. Maar om het nu iedere 3 maanden te verven zie ik ook niet zitten. Dus heb ik geen andere keuze dan accepteren dat mijn haar steeds meer op zout en peper gaat lijken. En dat over een jaar of tien er meer grijze dan donkerblonde haren zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten