zondag 13 maart 2016

Gebeten

Het is in een oogwenk gebeurt. Het gaat zo snel dat ik niet de kans kreeg om te reageren of in te grijpen om het te voorkomen. Maar ja, mijn hond zit wel met de gevolgen ervan.

Wat gebeurde er nu?
Tijdens de wandeling naar het veldje kwamen we een vrouw met 2 teckels tegen. Niks aan de hand. Die opgewonden, blaffende teckels hebben we al zo vaak gezien en we zijn ze al zo vaak zonder problemen voorbij gelopen. Helaas liep het deze keer een beetje anders.

Een van de teckels trok zich los en voor ik kon reageren had de teckel Boeddha al 2 keer in de flanken achter gebeten. Resultaat:


Dit is van direct na de beet. Een paar uur later werd er een flinke bloeduitstorting zichtbaar welke niet goed op de foto te zetten was. Maar zeker een grote van een appel had.

De vrouw was hevig geschrokken en haalde gelijk haar man erbij. Toch fijn dat er gelijk erkent werd dat het haar schuld was. Was het ook, maar ik was niet zo geschrokken en reageerde met: 'het is nu eenmaal gebeurd en ik denk dat het wel meevalt. Deze dingen gebeuren nu soms nu eenmaal.

Afgesproken dat als een dierenarts bezoek nodig mocht zijn, ik gewoon bij hun kan aanbellen en ze dan meegaan. Ik neem aan dat het allemaal wel goed zal genezen. Ik heb de wond bij thuiskomst goed ontsmet. Wat Boeddha me niet in dank afnam, want het schoonmaken was toch wel erg gevoelig. Goed ingesmeerd met calendulan zalf opgesmeerd.

Boeddha is gelukkig niet echt bang geworden naar andere honden toe door dit voorval. Want ik wil toch wel een hond die met (bijna) alle honden overweg kan. Is wel zo leuk voor haar, want dan kan ze lekker spelen en ravotten met andere honden.

1 opmerking:

  1. Oww, gaat het inmiddels weer de goede kant op met je hond?

    BeantwoordenVerwijderen