zaterdag 19 september 2015

werk aan de weg deel 2

Het werk aan de weg hier verloopt redelijk voorspoedig. Al laat de afwerking nog wel wat te wensen over.


(Vervanging deel 1)
De kruising waar mijn straat op uit komt is inmiddels open voor verkeer, helaas is het trottoir nog niet aan alle kanten klaar. Wat bij mij ergernis op roept. Want ik kan, in mijn ogen, niet veilig oversteken. Ik loop altijd gedeeltelijk op de weg.
Ook steken er nog putdeksels uit waar je over struikelt als je niet oplet. 

Inmiddels zijn de werkers aan een andere kruising bezig waardoor ik nu nog steeds een eind moet om fietsen/lopen. Deze kruising loopt vertraging op omdat er een deel van het riool vervangen dient te worden en het weer niet zo denderend was de afgelopen week.

Elke vertraging houdt in dat de bus langer niet voorbij komt. Al vanaf 31 augustus moet ik 1,3 km lopen voor de eerste bushalte. Dit duurt volgens de planning tot ongeveer 15 november, maar kan uitlopen tot begin december.

Maar nou komt het. (vervanging deel  2) Eind januari 2016 gaan ze de volgende straat opnieuw asfalteren en de kruisingen opnieuw inrichten. En ja, ook dat is de busroute. 
En dan heb ik ook nog vernomen dat er nog een deel van de busroute onder handen genomen gaat worden (vervanging deel 3) in augustus 2016. 
En dan nog een stuk van rotonde tot winkelcentrum (vervanging deel 4).

Het komt er dan op neer dat we in anderhalf jaar tijd minstens 11 maanden zonder bus zitten. Waarvan 2 maanden geen bushalte in de buurt. De dichts bijzijnde is dan ruim 2 km lopen.

Tel daar bij op dat de afgelopen 2 jaar ook al een ander deel van de busroute gedaan is waardoor er veel omleidingen waren. We hadden dan wel een bushalte in de buurt maar moesten wel altijd een half uur eerder weg om aansluitingen te halen met andere bussen/treinen.

Ik ben het nu al een beetje beu. Helaas weinig aan te doen. Maar ik vind het sneu voor de ouderen bij ons in de wijk die nu meer thuis blijven omdat de bushalte te ver lopen is.

Zo haal ik voor mijn overbuurvrouw af en toe wat boodschappen omdat het te ver lopen is voor haar. Anders pakte ze de bus om zelf haar boodschappen te halen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten