woensdag 15 juli 2015

Zin of onzin?

Dan ben je lekker aan het wandelen met de hond langs de dommel en hoor je ineens een paar luide knallen van zwaar vuurwerk.
Dus ik op onderzoek uit en fietsen er ineens 2 knullen van een jaar of 13-14 weg bij een mooie oude boom waar nu ineens veel rookontwikkeling is.
Dus ik blus eerst de vlammen door met 2 zakken water uit de nabij gelegen vijver. Maar het blijft maar roken en smeulen.

Ik bel dus de brandweer. Of ze nu echt voor een boom moeten komen? JAAAA, voor deze boom die in een natuurgebied staat vind ik dat jullie moeten komen. En nee, ik kan niet ergens een paar emmers lenen en zelf gaan blussen.


Afbeeldingsresultaat voor boomOf ik ze kan opwachten want de boom staat niet aan de wegkant maar ergens langs de dommel aan een smal pad. En nee aan mijn beschrijving van hoe ze er kunnen komen hebben ze niks en mijn mobiel geeft ook geen gps locatie aan.

Pfff, het lijkt wel alsof ik ver achter loop met mijn waarden en normen. Een boom laat je gewoon af fikken in een natuurgebied en een mobiel zonder altijd internet en gps locatie is echt iets van nu.

Maar goed, 20 minuutjes later rijdt er een grote brandweer wagen met 6 brandweermensen er in voorbij.
Op mijn aanwijzingen vinden ze de boom waar inmiddels geen rook meer uitkomt maar alleen een lichte gloed. Moet dat nu echt mevrouw? Is de vraag weer. Ja, het is een mooie boom die nadat jullie er flink water in gespoten hebben nog 20 jaar mee kan. Ik geniet van deze mooie boom en ben blij dat ik dat nog een flink aantal jaren meer kan doen.

Ze zullen me wel voor gek verklaard hebben. En als kers op de taart klaagden ze nog over poep onder hun schoen. Tja dat heb je als je over een smal pad loopt waar mensen de h0nd uitlaten en de poep van hun viervoeter gewoon laten liggen. Of degene met de slang hun schoenen even konden schoon spuiten? Moet niet gekker worden.
Zouden ze nog een klacht indienen bij de politie over de vele niet opgeruimde drollen? Zou wel fijn zijn als daar ook wat aangedaan wordt.

1 opmerking: