woensdag 10 juni 2015

hondenpoep

Ik erger me groen en geel aan dat mensen de poep van hun hond niet opruimen. Nu ikzelf een hond heb en dus 4-5 keer per dag ga wandelen kom ik altijd wel een keertje thuis met poep onder mijn schoen. Welke ik dan weer kan schoonmaken met papier en een oude borstel.
Afbeeldingsresultaat voor hondenpoep tekening

Is het nu zo moeilijk om één of meerdere boterhamzakjes of hondenpoepzakjes (die kun je zo kopen bij een dierenwinkel of de action) mee te nemen en de drol die je hond draait op te ruimen met het zakje. Het zakje kun je dan deponeren in zo'n mooie gele of groene openbare prullenbak.

Ja, soms is het moeilijk om een openbare prullenbak te vinden en moet je het zakje helemaal mee naar huis nemen en thuis in de grijze kliko gooien.
Maar met een kleine moeite kun je je looproute met de hond zo aanpassen dat je langs een bushalte of speeltuintje komt. Dat zijn bij ons de plekken waar minstens 1 prullenbak aanwezig is.

Ik kom echt overal hondenpoep tegen. Op de stoep, op de grasstrook (wat geen plantsoen is, want daar zou je het wel mogen laten liggen), in de speeltuintjes, op de grotere grasveldjes. Maar mensen ruimen het ook niet op bij de losloopveldjes van de honden, terwijl er een groot bord staat dat je ook hier de poep van je hond moet opruimen.

Je kan er een bekeuring voor krijgen van € 140 voor krijgen als je de drol van je viervoeter niet opruimt. En een boete van € 90 als je geen opruimmiddelen bij je hebt.

Het is een kleine moeite om het op te ruimen.
  • het bespaart je geld als je een boete krijgt
  • een hoop gemopper van je medebewoners
  • stank als het warmer weer wordt
  • de buurt oogt een stuk netter
  • het voorkomt dat anderen honden de poep opeten 
Dus ik heb altijd minstens 3 zakjes bij me als ik de deur uit ga. Want ik wil niet dat anderen last hebben van mijn hond. Het is voor mij een kleine moeite om het op te ruimen. Ik vind het ook niet erg om te doen.

Vandaag nog 17 drollen opgeruimd op het honden losloopveldje. Als ik voor iedere drol 10 cent zou krijg dan kan ik iedere maand een dagje weg.

2 opmerkingen:

  1. ik vind het ook zo ontzettend smerig! rondom de school ligt altijd hondenpoep.. (4 scholen bij elkaar.. dus heeeeeel veel kinderen, ook broertjes en zusjes die nog vaak vallen enz..en veel wandelwagens!!) laatst kon ik mn wandelwagen vol met boodschappen (en gelukkig een kind wat kon lopen ipv een kind wat ik nog moest tillen (of nog leuker.. 2 ... ) buiten laten staan omdat t wiel onder de poep zat :( toen ik zoontje naar peuterspeelzaal bracht.. gatverdamme.. kon t thuis dus nog schoonamken (en dus de wandelwagen buiten laten staan, eerst boodschappen eruit, daarna wiel schoonmaken.. handig als gastouder.. maar sowieso voor iedereen een gore rotklus!!! poep opruimen van je eigen hond is misschien vies, maar poep van andermans honden opruimen vind ik nog veel viezer!! gatver!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons in de wijk zijn ze zo slim geweest om een hondentoilet te maken tegenover een school en kinderopvang.
      ik ruim (helaas) ook vaak poep op van anderen honden. Gewoon omdat ik het vervelend vind dat ik er aan moet denken dat er ergens op mijn looproute een drol midden op de stoep ligt.

      Helaas ook vaak mee gemaakt dat ik met poep aan de wandelwagenwielen thuis kwam en deze dan op de galerij kon schoon maken. Het blijft vervelend.

      Verwijderen