maandag 4 mei 2015

rommelmarkt

Jarenlang ging ik minstens een keer in de maand naar een rommelmarkt en kwam dan ook iedere keer terug met spullen. Nu heb ik met mezelf afgesproken dat er niks meer mij  huis in komt voordat mijn hele huis is opgeruimd en uitgezocht.

Toen mijn kinderen klein waren waren dat baby en peuterspulletjes, spelletjes,  kleding.
Toen ze groter werden regenlaarzen voor scouting, grote tassen om mee te nemen op kamp, rollerskates en soms zelfs lego of playmobil.

Voor mezelf keek ik dan voor boeken met oud-Nederlands (dus boeken van voor 1940), dingen voor in de keuken en dingen die ik misschien zou kunnen gebruiken.

Nu ga ik nog maar 2-3 keer per jaar en heb ik een duidelijk doel voor ogen.
Voor jongste kijk ik voor spannende jongens leesboeken, oudste heeft geen wensen en voor mezelf ik nog voor schaaltjes van mijn goede servies (er zijn er 3 gesneuveld het afgelopen jaar). En ik kijk nog naar dat ene deel van een serie van 6 boeken.
Verder vind ik het gewoon leuk om over de rommelmarkt te lopen. Het zien van rommel die anderen hun huis uit werken. Bij mij staan inmiddels ook weer 2 dozen klaar voor de kringloopwinkel.

Wat heb ik gisteren gekocht op de rommelmarkt van een jongerenvereniging waar ik ieder jaar naartoe ga met mijn moeder?
1. een oude slaapzak als voor Boedha om op te liggen
2. 2 pannen die op een hout gestookt vuur kunnen
3. een bierkelk (ik had er maar een en dat is erg onhandig op verjaardagen)

Wat was ik kwijt?
1. € 0,50 voor de slaapzak
2. € 1,50 voor de 2 pannen
3. € 0,10 voor de bierkelk

Mijn moeder kocht er 3 legpuzzels van ieder 100 stukjes voor € 1,50.

De volgende rommelmarkt is ergens in november bij een andere jeugdvereniging. Dus dat duurt nog eventjes. Tijd genoeg om verder te gaan met opruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten