dinsdag 14 april 2015

Bezoek huisarts

Ik bezoek de huisarts alleen als ik weet wat ik nodig heb of als ik geen idee heb of er iets aan gedaan kan worden.

Zo tob ik al enige maanden met misselijkheid, slechter eten, toenemende vermoeidheid en teveel gewichtsverlies. Uit onderzoek van de ontlasting kwam niks bijzonders en de klachten nemen niet af, maar eerder toe. Ook medicijnen verlichten de klachten niet.
Mijn huisarts heeft besloten om een aantal dingen uit te sluiten eer het op stress gegooid wordt en ik eigenlijk bezig ben om roofbouw op mijn lichaam te plegen.

Dus ik krijg 1 mei een gastroscopie. Niks anders dan dat er met een flexibele slang met camera gekeken gaat worden naar slokdarm, maag en begin van de 12-vingerige darm. Of ik er tegenop zie? Ja. Zeker omdat ik al constant misselijk ben en ook regelmatig tegen overgeven aan zit lijkt me zo'n slang inslikken maar niks. Het onderzoek duurt maar een kwartier, dus zo lang is het niet en dan weet ik gelijk of ik ook tot andere familieleden hoor met maagzweren of maag/darmkanker. Ik ga er vanuit van niet. Maar toch spookt het door mijn hoofd tot ik de uitslag heb.

Dus nog 2½ week rustig aan doen, veel kleine beetjes eten, middagdutjes en rusten tussendoor. Want wandelen met de hond en dan op de terugweg niet weten hoe je thuis moet komen vanwege plotselinge hevige vermoeidheid vind ik maar niks. De lol gaat er een beetje vanaf dan.

Maar er wordt hier ook genoten van het mooie weer. Lekker in de tuin met een boek in het warme zonnetje zitten. Een weldaad voor mijn spieren.
Vandaag de tuintafel weer midden in de tuin gezet, de ligstoel is door oudste gebruikt vandaag om bruine benen te krijgen voor het schoolgala eind mei.

Morgenmiddag halen we de bbq weer uit de schuur. Dus met een worstje, kipfilet en hamburger gaat het vast wel lukken. ( ik houd het wat lichter met andere kost) Rauwkost, stokbrood, kruidenboter, mango en ander fruit, uitjes en paprika. En wat er morgenmiddag nog wordt aangedragen als wensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten