maandag 5 januari 2015

Vogeltjes in mijn tuin

Veel vogels heb ik niet in mijn tuin. Waarschijnlijk omdat ik achter alleen in de zomer planten en zaaigoed in potten en bakken heb staan. Er staat achter wel een appelboom en een braam. Maar is nu niet veel aan.

Ik heb achter wel vetbolletjes hangen en een schaaltje havervlokken staan. In de voortuin heb ik ook vetbolletjes en sinds deze week een pindakaas potje voor de vogels. Maar om nu te zeggen dat er veel klein spul op af komt. Helaas niet. Zou er teveel bijgevoerd worden bij mij in de wijk?

Ik vind het wel altijd gezellig om de vogeltjes te zien. In de winter zijn het vooral merels, koolmeesjes, pimpelmeesjes en een enkele keer zie ik het roodborstje. In de zomer zijn het vooral de mussen. Het hele jaar door heb ik dikke vette duiven, eksters en kauwen. Zouden de eksters en de kauwen de kleine vogeltjes wegjagen?

Wel valt het me op de  mezen zich vaker in de ochtend en tegen de schemering laten zien. Zouden ze zich dan veiliger voelen.

Maar goed van elk moment dat ik een vogeltje zie geniet ik. Het blijft leuk om ze met het eten bezig te zien. Eigenlijk zou ik van de oude pinda's een ketting kunnen rijgen dan gaan die tenminste ook nog op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten