woensdag 14 januari 2015

Fietsen

Ik heb mijn fiets nu 2 jaar. Het is mijn vervoermiddel. En worden heel wat kilometers mee gefietst. Mijn kilometerteller gaf 12 januari 2015, 6231 km aan.  Dit is van 1 jaar.
Gemiddeld fiets ik dus elke maand 519 km, zo'n 17 km per dag.. En dan werk ik niet. Dit zijn allemaal ritjes naar afspraken, bibliotheek in de stad, winkels, scouting of zo maar een fietstocht door de omgeving omdat het mooi weer is.

Ik zal vanaf nu mijn gefietste kilometers gaan noteren die ik elke week maak. Ik denk dat het dit jaar meer dan 7000 km zullen gaan worden. Omdat jongste ook weer thuis komt wonen binnenkort en dan ook weer naar school gebracht gaat worden.

Ik denk dat mensen die op de fiets naar hun werk gaan meer kilometers zullen maken. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel werkende mensen dan fietsen.

Aan beweging kom ik niks te kort. Ik fiets gemiddeld een uur per dag. En dan wandel ik ook nog 3-4 keer in de 20 minuutjes. Tel daar het huishouden bij op. Ben ik toch gezond bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten