woensdag 26 november 2014

winterjas, handschoenen, sjaal en muts

Ieder jaar zit ik weer in dubio wanneer ik mijn winterjas weer aan zal doen. Nu fiets ik nog in zomerjas. Maar ook die is na 15 minuten fietsen uit en ligt dan in de fietsmand. Ik heb het dan echt warm. Wel heb ik het dan soms even fris als ik lang moet wachten voor een verkeerslicht, maar eenmaal weer in beweging is dat weer over.
 

Als ik dan eens om me heen kijk zie ik vrijwel alle mensen al een winterjas aan hebben en handschoenen en een enkeling ook een muts of sjaal. Ik zie die mensen ook raar opkijken naar mij als ik mijn jas uit doe. Maar doe ik mijn jas niet uit dan transpireer ik zoveel dat mijn t-shirt er nat van wordt en ik het koud krijg omdat ik nat ben. Soms vind ik het best vervelend dat ik bij geringe inspanning zoveel transpireer.

Vandaar dat ik ieder jaar opnieuw twijfel over het aantrekken van mijn winterjas. Deze week heb ik alleen na die ene keer nachtvorst mijn handschoenen even aangehad tot ik warm was gefietst. Maar daarna jas open en handschoenen uit.

Mijn 2 kinderen hebben hun winterjas al aan en de oudste gebruikt ook handschoenen, als ze er aan denkt.

Alle mutsen, sjaals en handschoenen zijn een maand geleden al gewassen en liggen nu zo voor het pakken voor degene die het nodig acht. Wanneer ik mijn winterjas in gebruik neem? Geen idee, alleen mijn dunnen handschoenen zijn soms in gebruik.

Hebben jullie al je winterjas, sjaal, muts of handschoenen in gebruik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten