maandag 14 juli 2014

Wat is er de afgelopen week verdwenen uit mijn huis en tuin?

Nou ten eerste zijn er twee kinderen op scouting kamp die elk de nodige spullen bij zich hebben. De oudste heeft alles in een rugzak zitten en de jongste in een grote tas en boodschappentas.
Beide hebben voldoende kleren bij zich. Dat merk ik goed in de klerenkasten van beiden.

Het matras van het logeerbed heeft voor de komende 3 weken een plekje bij mijn broer in huis vanwege logees uit Indonesië.
Ik kon pas bij het matras komen door er eerst een hoop dozen er vanaf te halen. Zodoende kwam ik er achter dat de helft ervan leeg was en dus zo bij het oud papier kon. 1 Doos met katoenen luiers die ik de komende maand op marktplaats ga zetten.

Een bananendoos is intussen gevuld en staat klaar bij de andere 3 dozen voor de kringloop. Een vuilniszak voor de kledingbank En een grote boodschappen tas met inhoud is de kliko ingegaan. Zo dat ruimt op. Helaas nog te weinig weg van zolder om op te merken dat er meer leefruimte is. Maar zolang er iedere dag 15 dingen mijn huis uit gaan komt er ooit een keer ruimte genoeg.

Maar ik ben er nog niet. Ik hoop dat de kringloop winkel ook de 3 pc's (waarvan eentje nog met windows 95/98) en 2 toeter beeldschermen wil hebben. Dan heb ik op zolder eindelijk ruimte om er een hobby/logeerkamertje van te maken.

Wat wil ik morgen nog doen? De slaapkamer van de jongste uitmesten. Zodat er weer gespeeld kan worden. Nu hij er niet is gaat dat een stuk makkelijker.

Ook buiten heb ik een enorme opruiming gehouden die maar niet zal optellen bij het '15 dingen mijn huis uit iedere dag' omdat het wel heel veel, vieze, vette bromvliegen zijn/waren. Er lag een laag van 11 cm aan vliegen in. Een week geleden heb ik de vliegenvanger maar weer in mijn tuin neergezet. Hierin zit een natuurlijke lokstof voor vliegen. Het komt er op neer dat ze verdrinken. Maar goed ik had wel zoveel vliegen binnen dat ik het zal was en even niet bij dit dierenleed kon stilstaan. De vliegenvanger heb ik vorig jaar gekocht en was niet goedkoop maar ik ben er heel tevreden over. Zeker omdat je de val zou kunnen legen op de composthoop als je er eentje zou hebben.  Alleen het legen vind ik nog steeds een vies en eng karweitje omdat er toch nog levende vliegen bij zitten die dan wegvliegen. Brrrrr




Geen opmerkingen:

Een reactie posten