dinsdag 15 juli 2014

Dit is er vandaag gedaan

Ik heb een hoop gedaan vandaag en in de etappes die mijn lichaam nodig heeft om tussendoor te herstellen.

Vanmorgen lukte het me niet om mijn bed uit te komen, maar uiteindelijk toen maar mijn bed verruild voor een douche en ontbijt. Daarna op mijn dooie akkertje de vaatwasser leeg geruimd en losse troep in de woonkamer verzameld.

Daarna kwam de thuiszorg dus even tijd om bij te praten en weer aan de slag te gaan. De thuiszorg heeft voor mij gestofzuigd terwijl ik alle oppervlaktes heb schoon gemaakt. En de kattenbak verschoond.

Daarna de was gevouwen en opgeruimd. Er was nog tijd over om de kamer van de jongste een eerste beurt te geven. De vloer is zichtbaar, stof is verdwenen, losse dingen in de prullenbak, lego bij de lego en losse sokken in de was. Er moet nog meer gebeuren maar dat is voor een andere dag.

Toen was het weer tijd voor de lunch. Na de lunch nog spullen voor de kringloop verzameld en beneden klaargezet. Mijn moeder zou rijden dus ik had nog ff tijd voordat ze er zou zijn.

Uiteindelijk is dit weggegaan:
2 bananen dozen en 3 andere dozen en nog een zak. Er zat echt van alles in. Spelletjes, puzzels, voorraad bussen, porseleinen poppen, mozaïek, hamertje tik, leesboeken, bloempotjes, knikkerbaan en nog veel meer dingen die bij mij alleen maar ruimte innamen. Ze waren een belasting voor me zowel lichamelijk als geestelijk komt er nu ruimte.

Nu de computers en beeldschermen nog op een of andere de deur uit zien te krijgen. Dan heb ik bijna mijn zolderkamer weer terug.

Ook heeft het konijn een schoon hok en hij is er erg blij mee en laat dat zien door gekke bokke sprongen te maken. De braam is ook een beetje teruggesnoeid want deze hield wel erg veel licht tegen en doordat deze zo royaal gegroeid was kon ook de keukendeur niet meer helemaal open.
Nu kan de deur wel weer open, gelukkig. En ik heb weer voldoende licht om te kunnen zien wat ik doen.

Al met al een productief dagje. Morgen wat rustiger aan doen. Maar er word zeker weer wat opgeruimd en uitgezocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten