maandag 9 juni 2014

Groenten

Ik heb een slecht jaar met voorzaaien van groenten. Van alles wat ik gezaaid hebbaan tomaat, augurk,  bonen, erwten, paprika, sla, kruiden doen alleen de tomaten, pluksla en 2 paprika planten het. 
Ik snap er echt niks van. Andere jaren kwam alles goed op en kon ik het overplanten in bakken en in de voortuin. 

Ik heb nu voor de derde, tevens laatste, keer bonen voorgezaaid. Ook heb ik de parijse wortels en spinazie gezaaid direct in de tuin. Ben benieuwd.  Ik hab me er zo op verheugd dit jaar. Iets om naar uit te kijken.

Om nu van die dure kant en klare planten te kopen. Dat zie ik echt niet zitten. Daar is mijn portomonnee te dun voor dit jaar.

Wel heb ik en afgeprijsde,  zelfbestuivende kiwi gekocht bij een tuincentrum. Misschien dat die wel gaat dragen. Nog geen idee wat ik met de kleine vruchten ga doen, maar nog genoeg tijd om daar over na te denken. 

Deze week kan ik mijn eerste pluksla oogsten. Lekker met een eitje en komkommer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten