vrijdag 30 mei 2014

Mijn vooraad

Van de week rook mijn kast onder de trap weer muf. Dus weer tijd om de vochtvangers te legen. Nu het weer regent buiten trekt het vocht weer omhoog- Helaas doet mijn verhuurder hier weinig aan.

Tijd om mijn voorraad even door te nemen. Enne ik ben in die zin eigenlijk wel rijk. Mijn voorraad is groot.

Wat staat er bij mij op de smalle plankjes. 3 lange van 55 cm en 3 korte van 25 cm. De ´voorraad plankjes´ zijn er nog door de vorige huurder in gemaakt en ik heb ze alleen opnieuw voorzien van plakplastic.

* 1+1 gratis , ** geruild (bv regenlaarzen tegen 1 pak gezeefde tomaten),  @ aanbieding
  • 8 blikjes tomaten puree
  • 4 pakken gezeefde tomaten**
  • 2 blikken tomatenblokjes
  • 6 blikken knak worstjes *
  • 4 blikken frankfurter worsten*
  • 4 potten bokworsten*
  • 6 kleine blikjes mais
  • 3 blikjes erwten
  • 2 potten haricots verts
  • 1 pot rode bietjes (heeft oudste soms ineens zin in)
  • 6 pakken koffiepads @ **
  • thee 4 pakjes uit kerst pakket van de kerk en 4 uit de laatste aanbieding ah
  • 10 pakken soja melk @ **
  • 6 kleine pakjes sojamelk **
  • 1 blik perzikken op sap
  • 1 blikje ananas stukjes
  • 4 pakken zelfrijzend bakmeel
  • 2 pakken bloem
  • 1 pak aardappelpuree
  • 1 kilo pak boekweitmeel
  • 2 pakken koffiemelk kuipjes a 20 stuks
  • 1 pak gekleurde hagelslag
  • 1 pak pure hagelslag
  • 4 potten honing **
  • fles curry + pot mayonaise
  • 1 pak rijst
  • 2 pakken schelpjes pasta
  • 1 pakje kaassaus
In mijn voorraadbussen in de kast zit:
  • zelfrijzendbakmeel
  • suiker en palmsuiker
  • boekweitmeel
  • speltmeel
  • kokosmeel
  • maismeel
  • kikkererwtenmeel
  • bloem
  • havermout
  • rijstenmeel
Mijn kruiden die ik gebruik is dit jaar flink uitgebreidt omdat ik geen zakjes meer wil gebruiken.
Momenteel heb ik in mijn kast staan:
Karwijzaad, Steranijs, Chinese 5-kruiden mix, Zeezout, Chilikruiden, Oregano, Dille, Paprikapoeder,
Laurier, Kruidnagel, Peterselie, Italiaanse kruiden, Rozemarijn, Kerrie, Koriander, Kaneel, Sesamzaadjes
Kardemon, Koenjit, Nootmuskaat, witte/zwarte peper, Laos, Basilicum, Kruidenboter kruiden, 
Tandoori kruiden, Lams bouillon blokjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten