donderdag 15 mei 2014

kappers school

Dinsdag avond las ik een berichtje op facebook van iemand die met soep een model zocht voor high lights.

Ik trok de stoute schoenen aan en heb er op gereageerd dat ik wel kon de volgende ochtend. Zij blij en ik zenuwachtig want het was iemand die voor de eerste keer high lights zou zetten bij iemand met echt haar.

Maar goed het was vroeg op staan voor mij want het was ruim een half uur fietsen en ik kan nu niet zeggen dat ik een ochtend mens ben. Gelukkig was het droog en had ik alle verkeerslichten mee. Dus ik was ruim een kwartier te vroeg. 

Er liep een goede leerkracht rond die eerst alles nog uitlegde en daarna werd er een rond modellen gelopen en besproken of dat wat de leerling gekozen had wel het juiste was en waarom wel/niet.

En toen begon de lange zit. Want ik was de enige met kort haar en dat bleek toch wat onhandiger te zijn want ze had geoefend op lang haar. Er gingen wel 40 folies in mijn haar en bedacht dat ik zo best carnaval kon gaan vieren. Gelukkig heeft mijn oudste me zo niet gezien want die zou in een deuk gelegen hebben.

Ruim 3 uur later kon ik het resultaat bezichtigen. Ik ben er tevreden mee en de leerling heeft een voldoende voor dit onderdeel.
Alleen de terugreis verliep wat minder soepel. Net die ene bui die er viel heb ik gehad en die was aardig pittig met wind en hoeveelheid regen. Gelukkig kon ik thuis lekker mijn huispak aan doen en onder een dekentje op de bank kruipen.

Of ik dit vaker ga doen? Geen idee, ik denk het niet want korte modellen worden minder gevraagd dan mensen met langer haar. Ik vond het wel leuk om een keertje mee te maken, zeker nu mijn verjaardag over 3 weken is. Nu hoef ik het alleen nog te laten knippen. Misschien loont het om op prijzen van kappers te zoeken bij mij in de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten