woensdag 5 maart 2014

Vandaag makkelijk eten

Na mijn uitstapje van gisteren om wol te halen en lammetjes te kijken ben ik gedwongen om vandaag rustig aan te doen. Ik wist het van te voren, maar toch geen boodschappen in huis gehaald.
Dus ik moest het doen met wat ik op voorraad had.

Na even snuffelen in mijn keukenkastjes besloot voor ontbijt en lunch bananenpannenkoekjes te maken. Heel eenvoudig en snel klaar.

Wat had ik hiervoor nodig:
  • 2 eieren (gesplitst)
  • 2 eetlepels boekweitmeel
  • 1 banaan
  • snufje kaneel
Ik gooide de eidooiers, banaan en boekweitmeel in mijn magic bullet. (kan ook met een staafmixer) en ik klopte de eiwitten stijf. Voorzichtig schepte ik daarna het banaanmengsel door de eiwitten. Daarna met een grote lepel iedere keer een hoopje in een pan met een beetje olie bakken.

Voor het avondeten deed ik 50 gram spliterwten in een thermosfles en deed er kokend water bij. In de middag ververste ik het kokende water en voegde tevens wortel, aardappel, knolraap in stukjes toe. En 10 minuten voor ik ga eten breng ik alles weer aan de kook in een pan en zet dan de staafmixer erop om een gladde soep te krijgen. Een stukje rookworst erbij en klaar.

Voor morgen heb ik al 60 gram mungbonen in de week staan en daar maak ik dan ook een soep van. Ik heb nog geen idee wat ik daar allemaal aan toevoeg. Morgen toch maar weer boodschappen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten