donderdag 6 maart 2014

Opruimen

De laatste weken ben ik bezig met het opruimen van mijn huis. In de afgelopen jaren is er heel wat spul blijven hangen met het idee .... misschien maak ik er nog iemand blij mee of misschien heb ik ooit tijd om het te verkopen of te ruilen.

Nu zijn er op facebook verschillende ruilpagina's en van 2 ben ik dan ook lid van geworden. Zo is het een en ander al van eigenaar verandert in ruil voor een pak koekjes of een blik ananas. Een goede zaak want even naar de kringloop brengen is er voor mij niet bij. Gewoon te ver weg om even op de fiets iets daarnaartoe te brengen.

Andere dingen zijn linea direct de kliko ingaan omdat het niet compleet of stuk was. Hoe kwam ik erbij om het te bewaren? Geen idee, maar het geeft me nu ruimte en rust.

Ruimte om hobby's op te pakken en rust omdat het opgeruimder is. Ik weet dat ik nog veel te doen heb maar wat 'mijn rommel' betreft heb ik mezelf geen deadline gegeven omdat ik weet dat dat averechts werkt bij mij en ik terug val in totaal niets doen.

Waar ik ook blij mee ben is dat het andere mensen opvalt dat het netter en opgeruimder is en ook dat stimuleert me om rustig door te gaan. Door de flylady methode gaat het langzaam, maar voor mij eindelijk een methode die werkt. Naast de dagelijkse routine, die er nu goed in zit, heb ik opruim kwartiertjes. 15 minuten opruimen en dan 15 minuten pauze. Soms neem ik 30 minuten pauze omdat ik anders te veel last krijg van pijn in mijn spieren vanwege de fibromyalgie die ik heb. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten