woensdag 26 maart 2014

Ontrommelen

Ik ben deze week druk bezig met ontrommelen.

Zo ben ik gisteren aan het rek in de gang begonnen. In dit rek staan alle spelletjes en knutselmatriaal van de kinderen. Nu wilde ik dit al  geruime tijd opruimen maar ik kwam er maar niet toe. Mijn hulp van de thuiszorg was er gisteren en die zei toen tegen mij: 'Ik heb tijd over omdat je deze week alles zo goed hebt bijgehouden. Zullen we ene begin maken met het rek dan kan ik gelijk de verwarmingsbuizen afdoen'

Nou oke, vooruit dan maar. Maar in een half uur zijn we daar niet mee klaar. Dat is dan een klus voor volgende week werd me vertelt. Oei, ik ken mezelf.

Dus de bovenste 2 planken gedaan en open dozen verangen door dichte die ik nog had staan.

Zo zag het er gisteren uit. De foto van hoe het geworden is komt van het weekend.
 
Er is heel wat de kliko in gegaan zoals beschimmelde klei, incomplete spellen, oude verf, kapotte potloden/stiften, stukjes papier, kranten, plasticzakken en een hoop stof. Losse lego en anderen dingen liggen weer op hun plek.
 
Een deel van het knutselpapier/karton, prikblokken, schetsblokken heb ik afgegeven op een kinderdagverblijf in de buurt. Ze waren er erg blij mee. En ik ben er vanaf.
 
De spellen die nog gespeeld worden door de kinderen (en bezoekende kinderen met verjaardagen) heb ik terug geplaatst. De ministeck en knutselspullen zitten in de 4 dozen boven aan.
Daaronder staan, nu nog open bakken maar worden ook dozen met deksel, verf spullen en klei en een bak met strijkkralen en platen.
 
De spellen en puzzels nemen 2 planken in beslag, wat inhoudt dat er 1 plank over is. Hierop wil ik de bergschoen in dozen zetten zodat die van de kapstok af zijn.
 
Op de grond staat nu nog een bak met spellen die ik weggeef, ruil of verkoop. Als die leeg is is dat een mooie plek voor de regenlaarzen. Ook staat hier een kattenbak voor mijn 2 katten.
 
Al met al een mooie opruiming. Er lag wel erg veel stof. Als straks alles in dichte dozen zit is het ook makkelijk bijhouden. Het is nog niet klaar. Maar voor deze week genoeg. Ik moet echt rekening houden met de hoeveelheid energie die ik heb zodat ik niet mezelf voorbij loop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten