maandag 10 maart 2014

De drukte is weer voorbij.

Er heerst weer rust in huis.

Gisteren zat het huis vanaf 11 uur vol met familie en vrienden. De jongste vierde zijn verjaardag.

Daar kwam heel wat bakken bij kijken omdat de jongste geen koemelk mag moet ik alles zelf maken. En het houdt in dat ik in verschillende winkels boodschappen moet halen omdat niet een winkel alles heeft aan koemelkvrije producten.

Zaterdag had ik al een appeltaart, chocolade taart en appel kruimel gebakken. Zaterdagavond kwam de oudste thuis van wintersport met flinke blauwe knieën die ik gelijk heb ingesmeerd met blauwe plekken zalf.

Op zondag ochtend 42 mini cup cakes  voor de traktatie op school. De komkommer, salami en nog een andere worst voor gesneden en in bakjes gedaan. Daarna gestofzuigd en met de stoomreiniger de vloeren beneden gedaan. Nog even vlug de slagroom geklopt en toen ging de bel al. Het was pas 11 uur.
 
De hele dag kwamen en gingen de mensen. De jongste heeft genoten. Het was ook lekker weer dus ze zijn veel buiten geweest. Helaas heb ik een tuin op het noorden en was het te fris om buiten te zitten.
 
Vanmorgen vroeg heb ik van de mini cup cakes hamburgers gemaakt. Met groen/gele/rode fondant voor de sla/kaas/tomaat. .Ze zijn erg leuk geworden. Nu maar hopen dat de kinderen ze ook leuk vinden.
 
Ik maak al jaren zelf taart en andere lekkere dingen met verjaardagen. Bij de oudste omdat ze het leuk vond en bij de jongste omdat ik vaak tegen problemen aan liep ivm zijn koemelk allergie. De kinderen mochten dan kiezen wat er gemaakt zou worden. Met een kleine klas was ik vaak zo klaar. Maar vanmorgen stond ik al om 6:15 uur in de keuken met het doorsnijden van de cup cakes en het uitrollen en uitsteken van het fondant. Om er vervolgens hamburgerbroodjes van te maken.
 
 
Bij thuiskomst alles opgeruimd en de vaatwasser aangezet. De tafels zijn weer leeg en schoon. Er is weer gestofzuigd. De was hangt aan de lijn. Die kan vanavond de kast weer in.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten